onsdag den 5. juni 2013

Fisk i juni...

Så er der igen en ny madplan!

I denne uge starter jeg på at få mine fisk leveret (forhåbentligt) fra Fiskekonen, som er en virksomhed der levere frisk fisk lige til døren - og så er det oven i købet billigt!
Jeg har i første omgang valgt at abonere på en X Large hverdagskasse, som i denne uge indeholder kulmule og fiskefars.
Jeg bruger det kulmule jeg skal bruge i denne uge, og det er tilovers af kulmule og fiskefars, fryser jeg ned. Jeg regner med at sådan en kasse kan række til 4 uger. Samtidig giver Fiskekonen en rigtig god introduktionsrabat, og jeg har således valgt at bestille yderligere 500 g tunsteaks. Det bliver alt i alt 283 kr - eller 70,75 kr - som det også fremgår af indkøbsseddelerne.

Derudover har jeg en blåbær smoothie på madplanen i denne uge. Egentlig skal man bruge yoghurt natural til denne, men jeg vælger i stedet at bruge resten af den skyr jeg har stående.

Jeg har derudover valgt at købe 1 kg øko kyllinger, som er på tilbud i Netto i denne uge. Dem kan jeg nok få gavn af senere.

Til min datter handler jeg i denne uge ind til æble.jordbær mos og tvebakker. Fryseren er stadig fyldt godt op med gulerod-kartoffelmos. Derudover har jeg fået et rigtig godt råd, fra en god veninde, omkring frembrydende tænder. Man tager en 2 cm tyk skive agurk uden skræl, og udhuler den. Der er noget i agurk, som virker lindrende på ømme gummer, og på denne måde, kan baby selv sidde og gumle på agurkeringen. Så ja, der står derfor også to agurker på indkøbsseddelen.
Hvis du ikke har en 7 mdr gammel baby, kan du med god samvittighed tage, de frosne jordbær, tvebakker og agurkerne af listen.

I denne uge er der ikke så meget på hvad angår frokost.
Jeg har et rugbrød i fryseren, og har i øvrigt fyldt op, af pålæg, avocadoer, æg og tomater.
Så i denne uge, skal der tyndes lidt ud på hylderne.

God fornøjelse og god uge!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar