onsdag den 22. maj 2013

Madbudget for næste uge

Så er denne uges opskrifter og indkøbssedler klar.
I denne uge har jeg lidt ekstra frosne hindbær tilbage og desuden 1 bakke æbler på min indkøbsseddel. Det kommer til at udgøre frugtmosen til min datter. I kan se opskriften på dette link:
Mos med hindbær og æble. Grøntsagsmosen har jeg fortsat rigeligt af det Kartoffel ærtemos som jeg lavede i sidste uge.

Derudover går opskriften på Blåbærsmoothie og Rabarber smoothie også igen. Det gør de, fordi blenderen gik i stykker i midten af denne uge (den væltede ud af køleskabet, da jeg troede jeg havde været smart, og stille den sidste rest smoothie på køl), så jeg har måtte være ude og investere i en ny blender.
De sidste smoothie på madplanen er lavet ud fra nogle tilbud de har hos Rema på frosne bær. Jeg handler jo normalt ikke i Rema - men jeg blev ærlig talt lidt fristet af al den frosne frugt, ikke mindst de frosne acai bær, som skulle være så rige på antioxidanter.
I kan se mere i Rema 1000's tilbudsavis

Noget nyt i denne uge, er det glutenfri rugbrød. Vi prøver at indskrænke vores indtag af gluten, og da jeg opdagede dette glutenfri rugbrød, måtte jeg simpelthen bare prøve det. Det kan købes i Musik conditoriet i Valby og på Vesterbro, men det er en god idé at ringe til dem og bede dem ligge lidt til side, da det er noget som hurtigt sælges ud af.
Hvis du ikke ønsker at inskrænke dit gluten indtag, så køb dit rugbrød i supermarkedet som du plejer, de budgetterede 35 kr, burde række til det meste rugbrød, og så kan du jo samtidig glæde dig over de penge som du kan putte i Sparegrisen.

Til frokost skulle der gerne være både avocado, tomater, æg, kartofler og leverpostej (fra sidste uge) til overs.

Velbekomme og god sidste maj uge!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar