onsdag den 8. maj 2013

Friske forårs lækkerier

I denne uge, har jeg valgt at have fokus på morgenmaden. Foråret er kommet, og sommeren er på vej, og det betyder en masse lækre billige frugter. Fokus i denne uge er derfor smoothies til morgenmad. Det er en let og sund start på dagen, og så er det en god måde af få en del af de anbefalede '6 frugt og grønt om dagen, som sundhedsstyrelsen anbefaler.

Jeg er også løbet tør for kød, så jeg i denne uge skal jeg have kød hos slagteren. Lige som sidst, strækker jeg kødpakken over en længere periode. Denne gang 6 uger. Kødpakken koster 630 kr. så det svarer til 105 kr om ugen på kød. Pakken indeholder følgende:


1 stk. Frilandskylling ca. 2 kg.
2 x 500 gr. hakket oksekød.
600 gr. hakket skinkekød eller tern.
4 flotte nakke koteletter.
4 bøffer af tyndsteg - 800 gr.
600 gr. skært oxekød.




Det er den pakke, der hedder ugepakke 2, og den kan bestilles hos Guldberg slagteren.

Til frokosten i denne uge, er der, udover rugbrød, handlet avocado, æg, tun og karse ind.

Ligesom i sidste uge, er mad til baby indregnet i indkøbsseddel for to, men frataget i indkøbsseddelen for singler. Hvis du ikke har en lille at handle ind til, kan du med god samvittighed, trække 125 g hindbær, 6 æbler og en broccoli fra.

Rigtig god fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar